Datum zveřejnění: 11. května 2016
Oproti starším letadlům, se kterými jsme doposud létali, má velice nízkou spotřebu paliva a jistota osvědčených 912tek je také velikou výhodou. Je výborné pro výcvik i pro polétání si jen tak pro zábavu. Díky nízké spotřebě se cena za hodinu blíží hodině Cessny, a pokud od srpna skončí úleva za spotřební daň, bude hodina letu tohoto dvoumotorového letadla možná levnější než leckterá C 172.
Letadlo je čtyřmístné, vybavené dvěma Garminy 950. Rozdíl oproti G 1000 je v tom, že autopilot je zvlášť. V čem je výhoda nevím, ale takhle je to řešeno. Létání s érem je snadné, opravdu příjemné, úkony mají logiku.
Dolet 1370 km při cestovní rychlosti 287 km/h dává možnost už celkem pěkných výletů. Palivem je běžný Natural 95, což je sice nevýhodou na velkých letištích (nouzově se dá použít i AVGAS) na druhou stranu se dá sehnat téměř kdekoliv na těch malých, kde by mohl být problém naopak s leteckým benzínem nebo petrolejem. Na letadle prováníme v naší škole výcviky MEP i MEP IR. Létáme také lety do zahraničí. Takový výlet do Salcburku s návštěvou slavného Hangaru 7 je moc pěkný. Samozřejmě zájemce i rádi svezeme. Třicetiminutový let pro tři osoby vyjde na 4.175,- Kč.
Přijďte, je to paráda!